Temel Alan Yeterlilikleri/Program Yeterlilikleri İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri ( Gazetecilik ve Enformasyon) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
BİLGİ Kuramsal Olgusal |
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
2-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
3-Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
||
4-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5-İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6-Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
7-İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
BECERİLER Bilişsel Uygulamalı |
1-Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
||
3-Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
||
4-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
3-Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
3-Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4-Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X
|
||
5-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
5-Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
6-Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7-Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
2-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
3-Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4-Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
||
5-Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|