Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Sosyal ve Davranış Bilimleri) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
BİLGİ |
1. Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilir, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
3. İnsanlar ve toplumlararası |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Toplumların yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
5. Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
||
6. İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
||
BECERİLER |
1. Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
2. Yazılı ve görsel kayıtları |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
3. Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
X |
||
4. Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
5.Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
2. Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
3. Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
4. Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
||
5. Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
2. Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
||
3. Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
||
4. Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
5. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
6. Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
||
7. Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
2. Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
X |
||
3. İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
X |
||
4. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
5. Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
6. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)(“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
7. Alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
2. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
||
4. Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|