Temel Alan Yeterlilikleri
(Beşeri Bilimler)
|
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
BİLGİ
|
1. Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
|
|
X
|
2. Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
X
|
|
X
|
|
X
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
.3. Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
X
|
|
4. Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
|
|
X
|
X
|
|
BECERİLER
|
1. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
X
|
|
|
|
|
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
2. Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
|
3. Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler.
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
X
|
|
|
4. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
|
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
1. Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
X
|
|
|
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
2. Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
|
X
|
X
|
|
X
|
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
|
3. Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
|
X
|
|
|
4. Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
Öğrenme Yetkinliği
|
1. Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
|
2. Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
|
X
|
X
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
1. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
2. Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
|
|
|
|
|
X
|
|
|
X
|
|
X
|
|
3. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.
|
|
|
|
X
|
|
X
|
X
|
|
|
X
|
X
|
4. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
|
|
|
X
|
|
|
X
|
X
|
|
|
5. Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
X
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik
|
1. Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
X
|
|
|
|
|
X
|
X
|
X
|
|
|
X
|
2. Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
|
|
X
|
X
|
|
3. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
|
|
X
|
X
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|